tisdag 1 maj 2012

Födelsedagsfirande och Valborg

I Söndag fyllde John 35 och det ville vi ju fira. Tyvärr så vaknar ju alltid John först i vår familj så när barnen vaknade fick han gå upp och lägga sig igen så vi kunde sjunga och ge paket på sängen. Min mamma med familj kom på grillunch och vi satt ute och åt. Det var en helt fantastisk dag!

Tyvärr var John bredare över ryggen än vad både jag och Mamma trodde så vi måste åka och byta de tröjorna som han fick. På kvällen gick vi hem till Mona och Hanni och grillade en gång till.

På Valborg började jag dagen med att åka till frissan i Bålsta, jag har nu övergett frisersalongen i stan och provade igår Tintin & Co och den tror jag att jag är nöjd med. Men det är ju något med mig och frisörskor...

De två jag gått hos hittills blev ju gravida och slutade och när jag kommer hit så är även den här tjejjen gravid :) Här är det dock lite skillnad då hon är ägare till salongen så hon ska i alla fall inte sluta och kommer att jobba till och från hela tiden, så det kanske löser sig...

På eftermiddagen åkte vi hem till Camilla med Familj och hade en knytismiddag. Farmor och Farfar Janne & Linn var också där så födelsedagsfirandet fortsatte även denna dag. Vid 20 tiden åkte vi och tittade på en brasa men barnen var inte så imponerade så det blev inte så långvarigt, höjdpunkten var nog Festisen och Kexchokladen som man kunde köpa där.

John har jobbar på i badrummet så nu är nästan allt kaklat och idag kvarstår enbart duschhörnan. Det blir så himla fint!! Det känns faktiskt som att man ser slutet på det projektet också.

Idag ska vi åka och köpa en brunn, byta Johns tröjor sen ska jag hämta ut vårt nya Babyskydd som finns hos Statoil. Sen är vi nästan redo för BB. Ska bara kolla hur vi ska placera alla barn i bilen så vi får plats....

Skulle vilja plantera lite pelargoner också men vi får se hur mycket vi hinner/orkar med.

Nu måste jag väcka barnen så de somnar ikväll, de var vakna ända till 23:30 igår!!

Må så gott i Vårvädret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar