torsdag 15 april 2010

NorrgrindsLoppet


Igår, Onsdag, var det dags för det årliga Norrgrindsloppet på Melvins dagis, detta innebär att barnen springer en kort bana med vätskepaus för att sedan få medalj och banan. Ni kan ju tänka er hur det ser ut när ett helt dagis har en gemensam aktivitet. Det är barn överallt men under kontrollerade former. Efter loppet blev det korvgrillning utomhus men då avvek jag och Malte och gick hem till Rebecca på lite sopplunch.

Det var ett gott gäng som samlats hemma hos Rebecca så det blev en hög ljudvolym å massa kackel! Supertrevligt :) Synd bara att man hittat alla dessa trevlig människor nu när man "snart" ska börja jobba...

Idag, Torsdag, började jag och Pysse dagen med att ta en motionspromenad runt Bro, alltid lika skönt! Sen ringde syster Therese och om inget händer nu åker vi till dem på Lördag och får träffa den lilla familjen och Rasmus!! Vi håller tummarna för att vi kommer iväg.

Ikväll blir det Hockey för hela slanten så jag tror jag åker och tränar, men det återstår att se annars kanske det blir en barnvagnsfri promenad med grannen.

Ha en toppendag

1 kommentar:

  1. Planera inget för det är just då som det som händer inte får hända, tex att barnen blir sjuka. Alltid samma visa då man bestämt ngt, som det blev för mig i Sthlm. Hoppas innerligt att ni kommer iväg o få se knyttet. Hälsa! Kram till hela familjen och tappra Melvin som varit så sjuk med kräkis. Kram från Hulena

    SvaraRadera