måndag 26 april 2010

Effektiva Måndag

Hej Hopp i Vårsolen!

Idag vaknade Melvin klockan 5 och det är ju inte så konstigt eftersom han däckade 18:30 igår, innan middagen... Så 5 skulle han ha välling, ZZZznark! Jag sa att han fick titta på Tv själv och inte väcka oss förrns Malte vaknade och det gjorde han faktiskt så 07:30 började dagen på riktigt.

Vi stekte pannkakor för att kunna ta med oss till Öppna Förskolan för Melvin ville så gärna äta lunch där. På ÖF var det full rulle som vanligt och efter massa bus, sångstund och lunch traskade vi hemåt i solen. Väl hemma sov Malte middag och då passade jag på att tvätta fönstren, alltid lika skönt att få det gjort. Sen planterade vi om gamla pelargoner som stått i garaget i vinter. Ska bli spännande och se om de överlevt därute. I morgon blir det nog plantering av nya knallrosa pelargoner i blomlådorna.

När jag hade ångan uppe passade jag på att tvätta och slita ner 5 säckar med isolering från övervåningen som vi åkte till tippen med. Melvin hade vid det här laget somnat raklång på golvet med jacka på och allt så jag lyfte in honom i bilen för några långa sovstunder får han inte för då somnar han aldrig ikväll igen....

Ikväll blir det nog en lugn kväll hemma för jag tror jag måste vila min rygg för något knas blev det sist jag tränade så idag blir vilodag så hoppas jag kunna köra imorgon igen!!

Kram På Er

1 kommentar:

  1. Åh, vsd du är duktig!!! Önskar jag hade din kropp och styrka! Här har vi plockat efter gäster igår, 4 barn röjer lätt fram just allting på rätt kort tid. Önskar vi bodde nära så vi kunde ses mer, men snart är vi uppe! Satsar stenhårt på midsommar, med ev hemmaplan då jag ev ska på träningsläger just då :( Men vi får se vilka veckor jag blir borta. Ha det bäst. Kram

    SvaraRadera