söndag 2 maj 2010

Solig Städdag

Dagen började i ottan som alla andra dagar så 06:30 var vi uppe och solen strålade så vi bestämde oss för att röjja all gammal bråte som vi samlat på oss efter alla projekt på tomten, innan idag har det sett ut mer som en soptipp än en tomt här... Vi åt frukost och klockan 9 var vi påklädda och klara för en städdag.

Vi sorterade upp sten, virke, plast, lite gamla möbler mm som bara blivit stående och kom oss äntligen iväg till tippen. Sen var det dags att försöka få två stora pall med ved på plats och det var inte det lättaste men skam den som ger sig!

John och Melvin for till tippen medans jag stannade hemma med Malte som skulle sova. Under tiden hann jag plantera mina knallrosa pelargoner till framsidan samt påbörja mitt projekt att göra en liten ram till mitt land på baksidan där jag ska ha en vita vinbärsbuske och jordgubbsplantor. Tur att snickaren kom hem igen så han kunde slutföra min lilla "ram". Blev toppenbra, nu återstår bara att se om vita vinbärsbusken överlever samt införskaffa jordgubbsplantor för de jag haft i garaget hela vintern tror jag tyvärr inte klarat sig...

Det har varit en toppendag som vi spenderat utomhus och man känner sig så nöjd när man får så mycket gjort, speciellt som det har tagit sån tid för oss att ta tag i det!!

Just d, Melvin sov borta hela natten, de hade somnat vid 21:30 och sovit till 06:30 sen har jag inte sett röken av honom på hela dagen. Han har cyklat och varit hos grannen som har en hoppborg. Klart de är där då ;)
Vid 19 tiden var han så trött så han satte sig på tvären och var inte speciellt charmig alls...men nu sover han!!

Imorgon är en ny dag då jag hoppas hinna tvätta bilen, men först ska vi se vad det blir för väder!

Kram o Trevlig Kväll!

2 kommentarer:

  1. Tvättat bilen idag??

    Vet inte om de håller på med asfalt men kolla:
    NILGRENS BYGG & MARK 0733688270

    SvaraRadera
  2. Har ju fantastiska jordgubbsplantor här hemma, ska jag ta med mig några. Hoppas de överlever resan i så fall. Men gubbarna på de plantorna är grymt goda, mycket bra sort!!!
    Ska ju ändå flytta alla plantor fn fram till bak. Och vi får se vilka som överlever. Ska se om det går o ta med några till er/ Helena

    SvaraRadera