torsdag 6 maj 2010

HelDag i Huddinge

Ondagen började med att vi lämnade Melvin på dagis som ville följa med till skogen med matsäck. Jag och Malte åkte hem igen för att packa ihop lite saker innan vi skulle hämta Melvin igen för att åka mot Trångsund för en lunch med Fia & Julia.

Strax efter 12 kom vi oss iväg, egentligen lite för förkylda för att åka bort men Fia tyckte vi skulle komma ändå.Vi åt en goo lunch tillsammans och tog en liten promenad till en lekpark där pojkarna fick leka lite, Julia valde att ta en PowerNap vilket hon gjorde rätt i för det var svinkallt mellan varven.

Det var kul att se dem igen och Julia tyckte verkligen att Malte var helkul, vad han än gjorde så asgarvade hon. Ska se om jag kan få upp en liten film sen för de var för söta.

Sen var det dags att åka och fira Christer, det bjöds på grillat och tårta, Mums

Väl hemma fick vi kasta in vårat innertak som vi fortfarande inte hade fått in och vi hann precis innan regnet kom, så nu ligger det några meter tak i vardagsrummet men bättre där än ute.

Idag Torsdag har vi bara tagit det lugnt på hemmaplan, Maltes förkylning vill inte riktigt släppa så han har sovit flera gånger idag. Då passade jag på att premiärklippa gräsmattan samt flytta på sten och pallar eftersom vi kommer att asfaltera inom 2 veckor!!! Gu vad jag längtar tills det är gjort. Längtar dock inte lika mycket till när fakturan kommer ;) Får väl köpa mig en trisslott och hoppas på att det plötsligt händer...

Nu väntar vi på att John ska komma hem men vi har inte hört ett ljud så det dröjjer säkert!

Nu ska jag se om jag får in Melvin snart som är hos grannen och hoppar studsmatta, Malte har jag precis tagit ur badet.

Ha en toppenkväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar