torsdag 12 januari 2012

Vi gungar våra loppor....

Hej Alla Glada!!

Jag har nog aldrig trott att jag skulle vara med om det men igår fanns de plötsligt där...LÖSSEN!!!!

Melvin klagade på att det kliade i huvudet och jag tänkte inte så mycket på det, men när han satt där och kliade kände jag att det var dags att titta ordentligt och mycket riktigt, där fanns små "husdjur" som irriterade.

Först fick jag panik och visste inte i vilken ände jag skulle börja, men förutseende som man är hade jag vid ett tidgare besök vid apoteket köpt medel för att inte stå utan om lössen skulle komma på besök....

Vi täckte håret med medlet (AntiLice) och sen skulle det sitta i över natten, så Melvin fick sova i mössa i natt medans jag tvättade allt jag kunde tänka mig.

Malte hade inga löss men jag valde att raka honom också för att ta bort den mjuka, tjocka, varma och trivsamma miljön.

Nu är det ju så att man ska kamma hela familjen i 10 dagar för att vara på säkra sidan så det är bara att köra på och när man kammat klart är det bara att koka kammarna eller stoppa in dem i frysen.

Om ni har barn på Norrgrinden kan ni ju kolla era barns hår lite extra i några dagar så detta inte sprider sig som en löpeld på dagis...för var det startat har man ju ingen aning om :( Men det som är positivt är att det går snabbt att behandla och dagen efter är barnen smittfria. Hoppas bara att alla andra föräldrar tar sitt ansvar och kolla sina barn.

Ikväll ska vi gå på Spamalot med jobbet så då tänker jag fly hemmet några timmar.

Ha en fin dag!!

1 kommentar:

  1. Näää, löss! Kliar bara jag hör det :( sprider sig rätt fort ja. Men han kan ju gå t förkolan imorgon om du får skölja ut medlet redan imorgon innan förskolan. Hälsa alla!

    SvaraRadera