torsdag 5 januari 2012

Bättre sent än aldrig


Jag vet att det är Januari och att man ska baka pepparkakor innan jul, men om tiden inte räcker till finns det väl inget som hindrar från att man bakar nu? Det är ju lika gott i alla fall!?
Idag har vi kommit oss utanför dörren och nu vågar jag nog säga att vi mår bra allihop, vi tog en promenad till Ica, Melvin cyklade. Anledningen till att vi gick dit var för att vi skulle köpa saffran, hem kommer vi med yoggi & mjölk men saffran glömde vi...Pappa John får köpa det påväg hem!
Jag tänkte att vi skulle testa ett nytt recept idag, SaffransLax. Jag surfade in på Arlas hemsida igår och där hittade jag massa smarrigt! Jag ska verkligen försöka bli bättre på matlagning det här året! Jag vill ha enkla och snabba vardagsrecept och det fanns det där så nu ska vi testa!!
Träffade Fia, Ellen och Klara påväg till Ica, trevligt med lite sällis speciellt som man ses så sällan!!
Nu vill Malte spela Kalle Kunskap så nu får jag sätta punkt!
På återseende


2 kommentarer:

  1. Skönt alla mår bra nu! Vi har oxå pepparkaksdeg kvar i kylen...kanske d blir bak hör med. Tänk...melvin skulle vart här nu då vi plockade fram Magnus gamla lego...sara sitter o leker verkligen...pratar m gubbarna o gör röster till dem. Så sött o lyssna på. Hälsa alla! Kram

    SvaraRadera
  2. Men, jag har ju en påse saffran över. du skulle sagt nått så kunde du tagit den.
    Håller med om att vi ses allt för sällan.
    Kram

    SvaraRadera