söndag 11 december 2011

Julpyssel, Lussebak & Storbråk

Den här helgen har vi ägnat åt att städa, tvätta, pynta, baka och klä gran, listan kan göras lång! Ibland känner man sig som en hemhjälp i sitt eget hem, men fint har det blivit och nu tänker jag inte städa mer förrns nästa år.
Tyvärr är grabbarna inne i en fas där de retas, bråkas och är allmänt jävliga så igår funderade jag allvarligt på att byta adress ett par dagar. Det tråkiga är att när barnen inte lyssnar på vad man säger så vet man tillslut inte hur man ska komma vidare utan att höja rösten och bete sig som ett barn själv. Det tråkiga är att det påverkar alla så alla är tillslut sura på alla så ni kan ju tänka er hur stämningen var här igår....
Idag har varit en mycket bättre dag! Vi har fixat och donat och på eftermiddagen fick vi besök av Annika, Janne, Jesper och Ludvig. Vi fikade nybakta bullar medans barnen lekte med varandra utan att bråka! Det var en skön paus i alla kaos :)
Nu sover båda pojkarna och jag ska förflytta mig till soffan innan det är dags att tänka på refrängen!
Må så gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar