onsdag 9 februari 2011

En sömnlös natt

Malte var extremt orolig igår strax innan midnatt och kunde inte komma till ro och inte undra på det! Vid ett tiden kräks han rakt ut och blir helt förtvivlad. Bara att bädda rent, köra igång tvättmaskinen och duscha lillskrutten.

Helt slut lägger han sig sen i sängen igen och hinner precis somna innan det är dags igen....

Ända sedan de sa att magsjukan börjat gå på dagis så har jag ställt in två glassbyttor vid barnens sängar för att minska allt det jobb som blir, detta är något som jag fått av min mamma. Jag har själva alltid haft papperskorgen i närheten av sängen hela mitt liv och det är ju faktiskt inte så tokigt. Visst får man tvätta men det mesta hamnar ju i alla fall i burken. Melvin är i alla fall så stor att han klarar av att ta burken!

Efter den turen har det än så länge varit lugnt så nu har han fått sova sen 02-tiden i alla fall! Jag själv som har fobi för magsjuka har legar vaken och inväntat nästa gång samtidigt som jag haft en olustig känsla i magen som jag alltid får. Kanske beror på alla vitpepparkorn som jag trycker i mig i hopp om att bacillerna ska hålla sig borta...

I vilket fall som helst så blir vi ju hemma minst tills på Fredag då man inte ska gå tillbaka till dagis förrns tidigast efter 48 timmar efter sista kräkan, blir ju samma sak med jobbet! Jag håller mig på hemmaplan så får John jobba för han var ju hemma med Melvin förra veckan.

Börjar längta tills den här dumma "sjukårstiden" är över!! Här hemma kan det få bli vår nu...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar