tisdag 19 juni 2012

I´m Back

Hej Vänner,

Nu var det ett tag sedan och det finns en förklaring till det :)
Förra veckan hände det så mycket så jag har inte hunnit med att uppdatera er också...

I Tisdags åkte jag hem till Fia i Trångsund och hälsade på, det var första gången vi fick se lilla Stella. Det var en stor söt tjej som sov precis som alla andra bäbisar. Fia hade bakat scones så vi tog en fika medan barnen sov och pratade lite skit. Det blev ett lagom långt besök för det är en bit att åka och i studenttider gäller det att ta till tid om man ska genom stan.

I Onsdags åkte jag och Molly med Malte till Bålsta hem till en av fröknarna på förskolan. Krokodilen hade sin avslutning där. Barnen åkte tåg men jag och Molly valde att ta bilen för att hinna tillbaka till Melvins avslutning som var klockan 14. Vi busade, hoppade studsmatta, fick provsitta stora traktorer, sparkade boll, grillade korv och fikade. Malte orkade inte åka tåg tillbaka utan han åkte med mig och vi tog med oss ALLA barnens ryggsäckar i bilen så det var fullt kan jag lova.

Väl tillbaka på förskolan var det Melvins tur att ha avslutning och de fick sina pärmar och en överraskning av sina fröknar. Man såg att många tyckte att det här var lite jobbigt för det är kluvna känslor nu när det ska lämna sin trygga tillvaro och ge sig in i skolans värld. Efter denna lilla avslutning bjöds det på tårta som barnen bakat. Onsdagen var en mycket mysig dag, jag har lite bilder från dagen jag ska bara lyckas få över dem eftersom de är på en kamera som jag inte brukar använda!

Torsdag morgon vaknar jag med dunderhuvudvärk och feber, jag har än en gång lyckats dra på mig mjölkstockning. Det är så tråkigt att ha för man har så hög feber och har så ont men måste amma för att det ska bli bättre.

Fredagen var det dags för Amanda att ta studenten, eftersom jag mådde som jag gjorde låg jag och laddade hemma hela dagen och trodde inte att jag skulle orka. Men man tar bara studenten en gång i livet så efter lite alvedon kämpade vi oss dit men det gick bra och det blev en trevlig eftermiddag med god mat och trevligt sällskap.

Lördagen var jag på fötter igen och då stog det inflyttningsfest i kalendern. Det var Johns Pappa och Monica som höll partaj i Tullinge i sitt nya hus. Jättetrevligt men jag kunde inte delta så mycket för Molly hade en "dålig" kväll och verkade ha jätteont i magen så vi höll oss undan mest...så kan det gå när man har bäbisar!

Nu är vi inne i Midsommarveckan och vädret är inte speciellt bra.
När ska sommaren komma?

Vad ska ni göra för skoj i Midsommar?

Vi ska vara hemma och fira med Camilla med Familj och det verkar som att de flesta grannar kommer att vara hemma så jag misstänker att vi kanske samlas på kvällen när alla har ätit så lite fest kanske det blir.

Ha en underbar midsommar om vi inte hörs innan.

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar