fredag 29 juni 2012

Frånvarande

Är inne i en fas då jag inte hinner skriva så mycket och lillan tar ganska mycket tid eftersom sovstunderna inte är lika många längre. De senaste dagarna har det varit en lång sovstunder på förmiddagen och en lång på eftermiddagen och då är det så mycket man ska hinna med så då blir Bloggen lidande...

Vi har inte gjort så mycket den senaste tiden heller, men en stor sak är att Malte blir allt bättre på att hålla sig på natten. De senaste 5 nätterna har blöjan varit blöt en morgon och de andra dagarna har han kommit springandes på morgonen och berättat att han är jättekissnödig. Känns fantastiskt, så nu kanske det är sista blöjpaketet man har köpt till honom, hoppas det!

Igår var jag ute på en lång power-walk med vagnen, jag tog min gamla runda på 9 km och det känns idag. Benhinnorna är lite ömma och musklerna i baken känns att de finns långt där inne :) Hoppas bara att man kan komma ut med jämna mellanrum även under semestern, men det blir ju svårare då!! Ja Ja annars kommer det ju alltid en höst när man ska ha nått att göra!

Ikväll har Melvin bjudit in grannpojkarna på middag så det blir nog full rulle här ett tag innan vi vuxna kan pusta ut och sätta oss till bords men det är så skoj att de leker så bra.

Imorgon ska vi på Dop för Frida, ska bli jätteskoj att se henne. Hon föddes i Februari och än så länge har jag bara sett henne på bild eftersom de bor nere i D-Dorf. Många gamla vänner kommer dit också så det ser vi fram emot, sen kommer Familjen Lundmark åka med oss hem  på grillmiddag.

Må så gott tills vi hörs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar