söndag 9 september 2012

Dop 2012-09-08

Hej Vänner!

Igår var en stor dag för Molly för det var hennes Dopdag!

Vädret var på vår sida så även om det var lite kyligt så sken solen från en blå himmel. Vi började dagen med att åka till lokalen där vi skulle ha mottagning efter dopet, vi dukade och förberedde tårtor mm sen åkte vi hem i några timmar och tog det lugnt eftersom dopet inte var förrns 14:00.

Den här gången hade vi försökt att hålla nere antalet gäster, när vi hade räknat ihop närmsta familjen så slutade antalet på 27 st och det blev alldeles lagom!

 Här har vi precis kommit in i kyrkan och Molly undrar nog vad vi håller på med...
 Prästen Michael och Fadder Camilla förbereder Dopet
 Jag döper dig....
 Nu heter jag Molly Ella Greta
 Mormor, Morfar Leif och Fadder Alexandra sjunger Älskade barn för mig!
 Nu är det klart...
 ...så jag tror jag sover en stund!!
 Sen blev det fika i Församlingshemmet på Prästgatan 6, här sitter Molly med kusin Rasmus
Det var lika jobbigt det så jag passade på att sova lite till....
 
 
Stort Tack till alla som var med och gjorde denna dag så fin för Molly och om det är någon som är nyfiken på att höra Älskade Barn så finns den i länken nedan!
 
 
 Såhär glad är man när man äntligen är döpt!

 
All Kärlek!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Stor grattis till slitsen på hennes dag.

    Älskar låten ni valde. De hade vi på tristas dop o ska ha på Savannahs med...
    Finns ingen vackrare...


    Hoppas ni har de bra...
    Kram catta

    SvaraRadera
  2. Sâ söt liten tjej! Kramis till er alla!

    SvaraRadera