tisdag 21 augusti 2012

Skolstart

Det var två trötta pojkar som jag väckte imorses. Det blev ju lite extra tidigt eftersom Malte fick äta på Dagis (Förskolan) idag så jag skulle kunna vara med Melvin vid hans skolstart!

Klockan halv 9 kom fröken Inger ut på skolgården och ringde i klockan då var det dags att gå in i klassrummet för att hitta sin plats.
Melvin klagade på att blixten var för ljus men här har han hittat sin plats och sitter och funderar på vad som nu ska hända. Först fick de varsin mapp som de ska ha papper i till mamma och pappa, sen delade Inger ut pennaskar och visade barnen att de fått varsin låda med sitt namn på.

När de pratat en stund hade de sångsamlig på runda mattan och där pratade de om veckodagarna och sjöng namnsången. När det gått nästan en timma började det krypa lite i benen och då var det dags för rast och fruktstund.

Nu fick jag tillåtelse att lämna skolan för Melvin tyckte att det var okej att vara själv eftersom han kände igen rätt många barn. Idag ska han få gå på fritids mellan 13-14 så han får testa på vad det är sen hämtar jag honom + Malte!

Min lilla kille har blivit stor *snyft*

Kramar i Mängder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar