söndag 17 oktober 2010

Bryssel

Nu har det gått en vecka sen jag var påväg till Bryssel! Vi åkte ner på Söndag kväll för att hinna i tid till kursen som började Måndag morgon.

Jag brukar sällan klaga när jag bor på hotell men när jag får ett rum för rökare när vi bokat icke rökare och sen får byta till ett rum som låter som att det ligger i maskinrummet då storknar tom jag!! Det hela slutade med att jag fick ett rum som var bra mycket större än vad vi bokat men då var det i alla fall ganska normal standard.

Tror nog att vi har väldigt fräscha hotell i Sverige så när man kommer utomlands blir man lite förvånad speciellt som det är så mycket affärsresenärer som det är till Bryssel. Ett stort plus var i alla fall att det låg mitt emot vårt huvudkontor så då slapp vi ju i alla fall fundera på var vi skulle :)

Det var tre mycket bra dagar med massa information, både sånt som vi redan visste men samtidigt massa nytt! Det är längesedan jag har varit på en kurs och inte tittat på klockan en enda gång! Då är det intressant.

Nu har jag suttit med min & kollegans kurs som vi ska hålla på onsdag och känner mig lite smått panikslagen. Jag kan ju det här men hur sjutton ska jag förmedla det utan att förvirra?? GS1 Systemet är ju inte helt solklart om man inte är insatt.....

Tyvärr känner jag att en ögoninflammation är påväg och barnen är jättesnuviga så jag vet inte hur jag ska lösa morgondagen. Kanske att det får bli en halv dag på kontoret eftersom vi ska ha "genrep" på kursen imorgon och så får barnen en lugn start dessutom... vi får se!!

Annars har vi målat idag och kopplat in element på övervåningen. Färgen blir Stockholmsvit och det kommer bli toppen när det är klart!

Nu ska vi grilla så ha det bäst :)

1 kommentar: