onsdag 20 februari 2013

Tankeställare

I Söndags kväll fick min mamma feber och ont i magen men tänkte inte så mycket mer på det utan bestämde sig för att vila från jobb och träning. Men hennes magont blev värre och tillslut gick hon ner till vårdcentralen för att få hjälp.

Det visade sig att hennes sänka låg på 180 och ska nog normalt ligga under 6? Det var i alla fall inga bra värden så hon blev skickad till akuten i Danderyd för vidare undersökning. När hon kommer fram dit har sänkan stigit till över 200 och läkaren bestämmer sig för att röntga magen.

Det visar sig att mamma har fått ett stort pulsåderbråck som håller på att brista och om det händer så har man inte många minuter på sig så hon skickas i ambulance till Karolinska där hon opereras direkt.

När man har fått ett sånt samtal från sin mamma känner man sig ganska liten och hjälplös och jag hörde på mamma att hon var rädd. Efter flera timmar utan information får vi tillslut veta att operationen gått bra och att mamma idag kommer skickas tillbaka till Danderyd igen.

Många tårar har rullat och många tankar har hunnit passera i huvudet men nu gick det bra!

Mamma hade änglavakt och har fått en andra chans vilket vi är väldigt glada för!

Livet kan vända fort så det gäller att uppskatta det man har och ta vara på det.

Kram

1 kommentar:

  1. Ååå vad hemskt, man vill inte tänka på vad som kunde ha hänt. Jag bara ryser och tårarna bränner innanför ögonlocken när jag läser ditt inlägg. Jag har lust att sätta mig i bilen och åka hem till min mamma och bara ge henne en kram.
    Man behöver bl påmind ibland om att livet kan ändras fort.
    Härligt att höra att det gick bra med din mamma.
    Kram

    SvaraRadera