fredag 25 januari 2013

Working Mum

Hej o Hå,

Sitter på jobbet och hjälper till i receptionen för stackars Birgitta har gjort illa revbenen och behövde några dagar ledigt. Av en ren slump pratade jag med en kollega som berättade detta och just denna veckan är John utan jobb så då erbjöd jag dem min hjälp.

Det är så härligt att få vara på jobbet och jag saknar det faktiskt känner jag när jag är här även om jag stormtrivs hemma. Får se om det blir att man gästspelar lite emellanåt om de behöver hjälp.

Torsdag och Fredag har det varit svinkallt, -21 och -19 så det blev termobyxer till jobbet för att inte frysa ihjäl. Imorse tände jag en brasa till familjen så det skulle vara varmt och skönt när de kom ner!

Imorgon är det skidskola om Melvin är pigg, vi har haft hela familjen hemma sen i Måndags. Malte har varit dyngförkyld och Melvin har haft feber och sen blivit förkyld. Detta gjorde att vi missade simskolan i Onsdags, men man kan ju inte gå dit om man har feber, med lite tur får vi kanske ta igen det vid ett senare tillfälle.

På Söndag är det barnkalas på ett lekland i Täby så då går ju hela den dagen, men vad gör man inte för barnen.

Ha en trevlig Helg i Kylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar