onsdag 28 mars 2012

23 April...

Är dagen då vi kommer att få ta bort gipset på Melvin! Gissa om han längtar?

Idag fick vi i alla fall ett par kryckor och order om att börja stödja på benet för det ska bara påskynda läkningseffekten sa läkaren. Så nu måste vi öva lite så han får in snittsen på det.

Hur vi ska lösa nästkommande veckor vet jag inte, men vi fick i alla fall ett intyg som gäller för 100 % sjukskrivning till och med den 25 April. Misstänker att jag kommer trappa ner från och med nu med andra ord och jobba 2 dagar per vecka då förskolan inte har resurser att ha honom 100 % sålänge han är gipsad.

Får se det som en mjukstart på föräldraledigheten, hur ekonomin kommer att se ut är en annan femma...

Vi har även varit och lyssnat på bäbisens hjärta idag och allt var bra! Blodsockret var högt dock men det kan ju bero på att jag sörplat i mig en Cola och ätit hamburgare precis innan ;)

Just nu sover Melvin i soffan för han hade ont i huvudet och Malte sitter här och målar, han var så galet snuvig och hostig imorses så han fick vara hemma idag.

Kram och Hej!

3 kommentarer:

  1. Å vad tråkigt med melvins ben hoppas han snart blir bra.
    Vad hade du i bs? Nyfiken va de tycker e högt när man ej är diabetiker

    Kram catta

    SvaraRadera
  2. Du får göra en sån kalender med 23e som mål och kryssa för en siffra för varje dag, bestämning t gipset ska bort ;) så kan han kryssa själv o räkna dagar ;) stackars!!! Skönt o höra hjärtljud...sååå mysigt! Jaaadu, den där colan gjorde säkert sitt ;0 ska du dit o kolla sockret igen snart då? Tycker ju du är jätteduktig på o sköta kosten, men ibland hjälper ju inte det då man e gravid. Saker o ting verkar kunna skena iväg ändå. Ta hand om er! Kram fr Helena i Lindome

    SvaraRadera
  3. Ingen annan koll för det var precis när jag ätit så hon såg ingen anledning till det.

    Catta- Kommer inte ihåg.... jag är värdelös på att komma ihåg vad det säger. Så länge allt är OK så glömmer jag och går vidare *fniss*

    Det enda jag kommer ihåg är "Ät Järntabletter" :)

    SvaraRadera