söndag 11 mars 2012

2 års kalas

Hej mina Vänner!

I Fredags kom pojkarna och hämtade mig på jobbet för vi skulle åka ner till min syster med familj. Lillkusin Rasmus hade nämligen bjudit in till 2 års kalas. Det var full rulle från början till slut när grabbarna började busa. Vi åt Tacos och mös på fredagen och kom i säng vid midnatt. Vi inbillade oss själva att vi skulle få sova lite längre eftersom pojkarna hållt igång till tio tiden...

Att man aldrig lär sig... klockan 06:10 ville Rasmus läsa om FLYGPLAN så då vaknade vi allihop och kämpade oss upp. Efter en härlig frukost så tog vi en promenad i vårvädret men det blåste kallt så efter att vi matat hästarna så gick vi hem igen och tände grillen.

Vid lunch kom Morfar och Mormor Annika och då blev ju barnen jätteglada!!
Vi åt korv ute på framsidan och sen blev det massa gott till fikat samtidigt som det var paketöppning för alla pojkar som fyllt år nu under Jan, Feb och Mars.

Vi rullade hemåt på eftermiddagen och på kvällen tittade vi som så många andra på finalen i Melodifestivalen. Frågar ni mig så vann rätt låt med Loreen men jag tycker synd om Danny som kämpar så hårt och alltid faller på målsnöret!

Idag (Sön) skulle jag och John åka och titta på kakel så Amanda tog barnen medans vi styrde mot Ulvsunda. Men till vår stora förvåning var det inga kakelaffärer öppna. Vi hittade en... Snopet!

Men det lutar åt vitt och grafit grått till badrummet.

Vi smet in på Bromma Blocks och införskaffade ett par byxor till mig, känns sådär när det "bara" är 9 veckor kvar men att halvligga på kontoret pga tighta byxor är inte skoj. Sen kommer man säkert ha dem ett tag efteråt också...

Under eftermiddagen har John varit i badrummet och tapetserat och jag har bytt sängkläder. Efter lite tjat fick jag ut barnen så att det lekte med gatans barn utomhus några timmar. Malte fick inte ha blöja och kom in och sa till så det går verkligen framåt. Jag gick också ut en stund och torkade ur bilen och tömde mattor på grus så nu törs man ju sätta sig i bilen utan att vara rädd för att bli smutsig :)

Nu blir det soffan med fötterna högt!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar